Tore Haug Samuelsen

Dirigenten

Tore Haug Samuelsen er 35 år og kommer opprinnelig fra Bergen.

Hans oppvekst var i stor grad preget av foreldrenes interesse for korps og marsjering, og første gang han gikk spillende på 17.mai var han 4 år gammel og marsjerte med Lungegaardens Musikkorps med en blå leketromme ved siden av moren, som spilte skarptromme. Interessen for korpsmusikk og ikke minst marsjer kom tidlig, så når han fikk muligheten til å velge et instrument å spille på som aspirant var valget lett: instrumentet med den vakre klangen som alltid får spille de fineste melodiene og obligatstemmene på marsjer, Baryton!

Veien videre fra skolekorps gikk via altfor mange av Bergens amatørkorps, kretskorps og storband til et år i Gardens musikktropp. Etter det fulgte Toneheim før han gikk sine utøvende studier på Norges Musikkhøgskole i Oslo.

Etter noen år som freelancer i samtlige av Norges forsvarskorps samt Det Norske Blåseensemble i Halden, fikk han i 2015 fast stilling på Euphonium i Luftforsvarets Musikkorps. I dag er han i tillegg til musiker også korpsets tambur og marsjinstruktør. Han er også aktiv som dirigent i Trondheimsområdet og dirigerer/har dirigert korps som Melhus Janitsjar, Heimdal Musikkorps, Trøndelag Ungdomsbrassband, Lade Skoles Musikkorps og Ila Brassband.
Driftes av Styreportalen AS